Högt och lågt.

Ligger nedbäddad i min mormors gamla, hashiga 60-tals lakan som jag ärvt och känner mig helt slut.
Högt och lågt under dagen idag när jag tog min totala revanch på livet på andra sidan influensan.
Första delen av dagen spenderade jag på röntgenseminarium med en flamsig småländsk röntgenläkare som fnissigt försökte förklara hur man ska se skillnaden på dom 2000 nyanser av grått som röntgenbilder utgör. 50 shades of gray släng dig i väggen säger jag bara. Testa 2000! Kanske blir uppföljaren? Snusk i en CT-maskin? Nupp under lupp? Jaharå, ni vet ju vart ni läste det först iaf! 
I vilket fall som helst, efter att jag lärt mig om alla oidentifierbara skillnader mellan olika varianter av vitt som kan betyda allt från luft till blod till kalk till synfel så blev det mer duggaplugg i ett par timmar för att sen slänga i mig min gamla tonfiskfile och springa iväg på stan. Det var dags för att i sann studentikås anda gå på karolinska institutets årliga Herrspex!
 
5 nysteriliserade skalpeller av 5 möjliga säger jag bara. Sjukt bjussig stämning och härligt, nördigt, läkarinternt manus som lockade fram självgoda skratt och igenkänningshumor på hög nivå. Traditionsenligt med män i klänning vilket ju har varit en hit sen teatern uppfanns och nu blandat med faktiskt ROLIGA sångnummer och ett ständigt inslag av publikinvolvering via klassiska improv-imperativ för skådespelarna att väva in i manus. Jäkligt uppmuntrande i tentapluggets skugga kan jag säga. Jag rekommenderar startk ett besök (tror dock att alla föreställningarna är slutsålda)
 
 
Tack för ikväll Corpus karrolina! 
 
Otroligt bra insats av vår alldeles egna Gustis <3
 
 Obeskrivligt stort plus i kanten för att man fick dricka lådvin ur plastiga dricksglas under hela föreställningen. Nostalgiskt och kulturtantigt på samma gång, som sig bör!
 
 
 
Glad lilllördag och godnatt!
 
xx

Kommentera inlägget här :