Jobbdags och Tenta - 2 dagar.

Livets pussel. Ett 10 000-bitars föreställande en molnig vårhimmel.
Inte så lätt att få ihop alla gånger men en får väl göra så gott en kan?
 
Jag får ibland frågan hur jag får ihop allt. Jobb, träning, plugg etc. En felriktad fråga skulle jag säga då jag vet att det finns amazoner i min närhet som fixar allt det PLUS uppfostrar små människor på samma gång. Jag känner ju att det är nätt och jämnt att näring och hygien hålls på en godkänd nivå för min egen del. Har ingen aning om hur man skulle lyckas ansvara för fler liv än sitt eget men det kanske är dags att börja lära sig det med tanke på mitt yrkesval? (hehe)
 
Nedan följer en bild från skrivande stund som representerar hur jag får till mitt liv iaf. Multitasking is the name of the game. Jag slänger helt enkelt bara in alla komponenter i livets pyttipanna och hoppas på bästa möjliga outcome på alla fronter. Varierande resultat.
 
Sitter genomsvettig då jag sprang 6 km till Solna station och tog pendeln till Uppsala därifrån (träning: check!). Trycker frukost på tåget (nutrition: check!) samtidigt som jag hetspluggar lite inför tentan (plugg: check!). Hoppas på lugnt på jobbet (ekonomi: check!) så jag kan få ytterligare lite plugg gjort. ahh. livets rytm ^_^
Taggar: livetsomläkarstudent, läkare, läkarstudent;

Kommentera inlägget här :