Vårdcentral och Tentaplugg

Vårdcentralsplacering idag igen.
Hur öppen jag än försöker vara så kan jag aldrig riktigt lyckas känna något annat än tristess på mina vårdcentraldagar. Det verkar ju iofs som om jag har en himla "otur" jämt eftersom att varje gång jag är där så råkar det vara otroliiiiigt ovaaanligt lite patienter. Får alltid höra att det ALDRIG är så lugnt. Jäkla konstigt att jag lyckats pricka in varenda lugn dag i vårdcentralens historia..
 
Sen så känns det alltid lite sådär när man egentligen är mitt i tenta P och måste sitta på en pall och se alert ut medans någon bister gumma visar upp sina torra armbågar. Dagarna går oerhört långsamt och det enda jag kan tänka på är:
H U R ska jag hinna plugga till dubbeltenta på några ynka veckor?! och dessutom verkar jag vara med i styrelsen för att fixa vår preklinfest som vi skramlat pengar till och peppat inför ända sen termin 2...
 
Jag tänker att bloggen får hjälpa mig lite nu och agera pluggdagbok. Slut med upplägg om olika rosévinsmingel och balkongsmiderier. Nu får det bli ordning och reda och jag får visa upp lite god fokus och gott föredöme för alla blivande läkarstudenter! Punkt slut!
 
Mina kommande datum är:
 
14 Maj - Tenta i Klinisk diagnostik
23 Maj - Praktiskt examination a.k.a Kliniskt körkort
30 Maj - Tentan T. Preklintentan. Tentasaurien. dvs. Tenta på allt som hänt på dessa 2 år på läkarprogrammet.
1 Juni - Preklinfesten. 
 
Detta kommer kräva sin anka som mamma skulle sagt det och det är ytterst pissig tajming av den efterlängtade värmen att dyka upp exakt samtidigt som mitt neurologiska maraton MEN solen kommer ju (kanske) skina i Juni också så ner med persiennen så kör vi så det ryker.
 
För att min hjärna är extremt kräsen vad det gäller att ta en sak i taget så kommer jag att plugga till allt i kronologisk ordning har jag bestämt även om jag fått höra att det är superdumt och eventuellt omöjligt att plugga till Preklintentan på mindre än 2 veckor.
May the force be with me!
 
Redo för livet som allmänläkare. Vem kan motstå den här alerta uppsynen???
 
Min handledares spot-on-omdöme. Så jäkla lugn att jag fick nypa mig diskret i låret för att inte somna.
Även tacksam för floskliga råd inför min framtida karriär. Den tar jag med mig!
 
Den muntra preklinstryelsen har skypemöte för att finslipa planerna inför årets galej. Ligger uppenbarligen mycket hårt grubbel bakom episka fester. ^^
 
xx
Taggar: livet, livetsomläkarstudent, läkare, medicin, studier;

Kommentera inlägget här :