Klämdagar och trötta tentafrågor.

 
Har idag suttit på ett ensligt studierum på Danderyds sjukhus och gjort gamla tentor. Det tog ganska lång tid innan jag förstod vad den närmast apokalyptiska ödsligheten berodde på. Allmänna högtider som kristihimmelfärd är inte något berör en tentapluggande läkarstudent speciellt mycket bortsett från att det plöstligt finns sittplatser på bussen. För att inte tala om "klämdagar" KLÄMDAGAR? Det hade varit nåt det.
 
Jag tog mig igenom 10 pomodoros ungefär när jag kom fram till den här tentafrågan och kände att nivån fick mig att bestämma mig för att lägga ner. Det känns som om tentaförfattarna också tröttnar ibland så jag lät mig inspireras och klappade ihop för dagen.
 
Jag skippar Fredagstacos och sitter i kvällssolen och unnar mig ett par finn crisp och ett glas rosé istället, Jag tänker positiva pluggtankar och lyssnar på Aretha Franklin. Taggar inför jobbhelg. Hoppas jag kommer ihåg hur man är Sjuksköterska nu, har nog inte jobbat på nästan 2 månader, yikes!
Stay tuned för uppdatering angående EXAKT hur bra det gick.
 
 
Godnatt Sverige.
xx
 
 
Taggar: läkare, läkarstudent, medicin, studier, tentaplugg;

Kommentera inlägget här :