(Inläsnings)loov

Idag har det alltså hänt något helt sjukt. 
Det är då påskLOV eller inläsningstid som KI envisas med att se det.
Oavsett vad är det helt otroligt. 10 dagar? Vet knappt vart jag ska vägen. Sitter helt paralyserad av all frihet som bara väller över mig. 
Dricker lite kaffe och väntar på att mitt kvargbröd ska bli gyllenbrunt i ugnen. Sneglar lite mot mitt skrivbord och den hög av papper som ligger och skriker "HUUUGG IN!!!!" Sneglar åt andra hållet och ser en klarblåhimmel locka från andra sidan balkongdörren. Svårt val?
 
Ska dricka ett par dussin koppar kaffe först och främst, dra och träna lite på utegymmet och sen får vi väl se hur det blir med alla högar av EKG som längtar efter att bli tolkade. 
Långfredagen är lite luddig ändå gällande vad det är som faktiskt ska hända. Endel av mina vänner beter sig kring Påsk som om det vore Jul och är helt tjackade av pyntpepp och traditionsyra. I min familj har vi aldrig riktigt gjort en grej av Påsken. Det skulle väl va snasket som kändes kul då i vanlig ordning när man var liten. Jäkla paradox det där med att man längtade tills man skulle bli vuxen så man fick bestämma när man skulle äta godis själv, sen när man väl är vuxen så bestämmer man ändå att man typ aldrig ska äta godis för att man ska hålla på och "ta ansvar för sin kropp" etc etc. Lill-Sanna hade varit besviken! Slöseri med resurser hade hon tänkt, den lilla gottegrisen!
 
Målet med påsken blir iaf:
Läsa klart EKG boken och känna mig REDO för EKG-dugga
Läsa ikapp alla föreläsningar som jag mer eller mindre frivilligt missat.
Planera in Sommarens jobb
Börja jobba med sångboken inför vår Preklinsittning
Bada i havet
Bada i en pool
Hitta så mycket lä som möjligt så jag kan låtsas att det är mer än 2 plusgrader i solen
Dricka rosévin i läet så jag kan låtsas att det är vår. 
Bli glad, lycklig, brun, vältränad, rik, populär och harmonisk.
Lägg upp bilder på Instagram där jag är ovanstående så folk vet hur ett påsklov ska levas. 
ev. inte göra något alls av ovanstående utan bara sova ut och läsa min nya bok.
 
Wohooo. Renodlat LOOOOV
 
Påskboken. Återkommer med recension.
 
Glad långfredag!
xx
 

Kommentera inlägget här :