Mysborren

Okej jag kanske var lite snabb med att dömma vädret idag. Men till mitt försvar var det snökaos när jag vaknade långt innan tuppen gol. Så kan det gå när man väljer en pensionärsinspirerad dygnsrytm. Man kan få uppleva mycket innan resten av fölket ens vaknat. ^_^
 
Just nu sitter jag och njuter av min borr-kompis. Jag försöker lära om hjärnan att uppfatta borrljudet som njutning genom att använda positiv affirmation. Jag vet ju att det hjärnan uppfattar endast är en fråga om inlärning så rent teoretiskt är väl allt möjligt?
 
Success rate gällande omprogrammering av hjärnan i skrivandets stund? Inte 100% kanske men skam den som ger sig!
 
Där bor jag högst upp, balkong i söderläge och allt. Och min gulliga borr-kompis <3 
 
 
 
I övrigt så har vi som vanligt övat status idag men nu knytit ihop säcken och övat helkroppsstatus.
Med hekroppsstatus menar man mer eller mindre följande:
 
 
Hjärta
Andning
Blodtryck
Lungor
Sköldkörtel
Lymfkörtlar
Kärlstatus
Mun och Svalj
Reflexer
Bukstatus
Motorik
Koordination
Kranialnerver
Sensorik
Balans
 
..och jag som vanligtvis knappt kommer ihåg vad jag heter?!
Imorgon ska vi ut på avdelningar och öva detta på alldeles äkta patienter. Jag har en känsla av att jag kommer stå som ett mähä och få totalt hjärnsläpp efter jag lyssnat på hjärtat ungefär. Skulle väl egentligen behöva göra en neurologstatus på mig själv då jag verkar ha seriösa problem med närminnet ibland men man kan ju bara hoppas på att virrigheten lägger sig lite med vana och erfarenhet?
Och det är ju faktiskt det som är halva poängen med det här bloggskrället; att jag ska bearbeta alla mina issues i ett offentligt forum alltså så varsågod. : )
 
Såhär ser jag ut när jag sitter och försöker se obrydd ut i väntan på min tur att öva status. Ska försöka bibehålla samma stenhårda style imorgon när det gäller på riktigt. Obs! Världens absolut bästa termomugg!
 
xx

Kommentarer :

#1: Anna-Karin

You know they come in all different colours :-) Mine is pink ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :