Till Dani.

Kort kvällsinlägg pga redan avhandlad punkt ang. min kreativa dygnsrytm.
 
Jag har druckit exakt 1 glas Rioja och suttit resten av kvällen med akvareller. Har tydligen börjat en ny karriär som bröllopsibjudningskorts-målare. Den andra för denna månad men det kan ha att göra med att båda min bästa vänner gifter sig i sommar. Kärlekens sommar.
 
Jag spillde just ett glas vatten på en av mina nymålade blommor. Med tanke på att jag målar med vattenfärg så gjorde inte det mig så himla glad. Det är så det går när man försöker pusha sina kreativa timmar. Klockan är ju snart 22.. herregud. blir säkert ett utomordentligt kasst blogginlägg också. Ledsen för det!
 
Idag har vi haft seminarium PRECIS hela dagen. 3 drypande, långa, saftiga, seminarium i hemostas, plasmaproteiner, lever, gastro, njurar, bla bla bla.
 
För dom som har erfarenhet av seminarium kan det ju kanske uppfattas att det inte är ett pedagogiskt snilledrag att lägga hela veckans seminarium på en dag. Seminarium är superlärorikt generellt MEN man blir jäkligt trött i hjärnan och det är svårt att ta till sig efter ett tag och ännu svårare att vara aktiv och puralert som ju på nåt sätt förväntas av oss.
 
När klockan började närma sig 17:00 och sista seminarieledaren började gaffla loss om olika kappa och lambdakedjor på olika antikroppar i olika plasmaproteinmysterier kände jag att utbildningskvaliteten inte var på topp. Amanda satt och njöt brevid mig av dom bästa crazy cats videos internet hade att bjuda på och själv finkammade jag Blocket efter sistaminutenresor till vart-som-helst över påsken. Välinvesterad Torsdagseftermiddag? Det är iaf lite där fokusen hamnar efter ett seminarie-marathon som detta om man inte har någon bokstavskombination som hjälper en att hålla sig på banan.
 
Personligen har jag ju tidigare varit lite inne på att det finns en vits med att strössla ut moment över en tidsperod. Få lite variation typ. Men nu har jag ju förstått att jag fått det där helt om bakfoten. Så därför tänker jag att jag imorgon nog ska ha på mig alla mina byxor. Samtidigt. Så dom blir använda, kanske lite svårt med mobiliteten men ändå, skönt att få det gjort! Och varför inte beta av hela månadens dushningar på Lördag? Så behöver man ju inte tänka på det. Kan va skönt i Påsk när man har så mycket annat att tänka på! (ägg och harar mm)
Jag erkänner att det känns lite lite oklart om det är en optimal strategi dethär med ihopbuntning men om Läkarprogrammet gör det så måste det väl vara bra? Jag får helt enkelt utvärdera framöver hur det går för mig. Spännande, spännande.
 
Anywhoo, imårn är det iaf praktik. Nu på sprojlans ny Vårdcentral. Ska bli kul. Även om vårdcentralsplaceringarna hittils bjudit på ca 95% eksem, förkylning och ländryggsvärk. Hos patienterna alltså inte hos mig. Men det får man passa sig jäkligt noga för att säga till någon Allmänläkare då dom fortfarande är övertygande om att deras specialite är supervarierande och nervkittlande som inget annat. Det kan skapa en viss stel stämning om man skulle råka påpeka att det var 7:e patienten för dagen som sökte på akuttid med fruktansvärda symtom på vad som möjligtvis skulle kunna vara förkylningsnuva? Tro mig, jag har gjort det misstaget.
 
Ber iaf formellt om ursäkt för en lätt bitter underton ikväll men jag är trött. Så är det med det. Så här bjuder jag istället på en uppmuntrande bild på kvällens missöde.
 
Korvfingrar och upplösta blommor. Tips är att inte spilla vatten på vattenfärg och ett annat tips är att gå och lägga sig när man är trött istället för att få negativt utlopp för sin kreativitet och sen posta det på internet. 
 
Tack hej.
 

Kommentera inlägget här :